Foci és az autók – ezek olyan fiús dolgok?

Hát szerintem egyáltalán nem. Tiltakozom a gondolat ellen, hogy léteznének ma még tipikusan fiús és lányos dolgok, mert már a mi gyerekkorunkban is minden annyira kiterjedten sokszínű és érdekes volt, hogy érdekelhetett bárkit. Bármely sport a lányokat is, a divat a fiúkat és még sorolhatnám…

Én például meglett férfi létemre sem vagyok hajlandó érteni az autómhoz, nincs nekem időm mindenre!… Szerencsére, ha van az embernek egy olyan jó “szereldéje”, mint mondjuk a Méta Autószerviz, nem is kell magának megcsinálnia semmit. Mert ott mindig rám érnek, és mindig gyorsak mindennel. És el kell mondanom, sokkal jobban jártam így, mint azon barátaim, akik elhiszik magukról, hogy tudják a tutit és maguk babrálnak a motorháztető alatt. Ehelyett – hogy ezt tenném – inkább gyakran küldök át nekik blogbejegyzéseket a metaautoszerviz.hu oldalról. “Számít a fogyasztásban, hogy milyen abroncsot használok?” – az autózást érintő, hasonló érdekes, őket érdeklő dolgokkal is ott tartanak még engem is az oldalukon, amit tehát nem csak akkor látogatok, amikor mennem kell hozzájuk, mert valami elromlott. Vagy épp a gumicsere miatt.

A focit mondjuk nézem néha, például most a vébét is, de szintén el kell mondjam, azt még a barátnőm is szereti, tehát tényleg ennyit a sztereotípiákról…

Visszatérve a metaautoszerviz.hu-ra. Ez már egy olyan mondern website, amit megint csak megszerettem vele, a párommal. Lehet ugyanis időpontot foglalni, kocsija pedig neki is van.

A rengeteg olvasnivaló mellett az áraikról lehet továbbá tájékozódni. És nem csak a vezérműszíj csere olyan dolog, amivel biztos nem engednék senkit bajlódni, ha rajtam múlna. Mármint, aki nem egy szervizben dolgozó képzett ember… Jó pár egyéb szolgáltatási körnek is ha utánaolvastok, s ráláttok majd a dolgok komplexitására és szerintem velem fogtok egyetérteni. Mikor szakértők írnak ezekről, akkor látszik csak, micsoda végtelen labirintus az a tudás és ismeretegyüttes, ami a szerelők fejében van.

A vezérműszíj csere ügyében azt írják, nem csak a megtett kilométer a fontos annak eldöntéséhez, hogy mikor szükséges ilyesmi. Az idő is fontos tényező, akár ment a kocsi, akár nem. Árai a 43.000 és a 122.000 forintos összeg között mozognak, motortípustól függően. De tényleg szükséges lehet még egy évekig garázsban “felejtett” négykerekűnél is. Végtére ez az autó “lelke”… Ilyen dologra ugyanúgy lehet a neten időpontot foglalni, mint bármi egyébre. Digitális munkalapot vezetnek a hasonló munkafolyamatokról. Fényképes dokumentálás, annak követhetősége, hogy ki végezte a javítást, a munkafolyamat időben mérhető hossza, és a beszerelt alkatrészek cikkszáma: precíz és professzionális munkavégzés jellemzi őket mindenben, nem csak vezérműszíj csere, vagy teljes vezérlés csere során!

További kategóriáik még: fényszórók, futómű, olaj- és gumicsere, állapotfelmérés, diagnosztika és hibakód kiolvasás, villamossági szerviz, kuplung, kipufogó javítása, de szerintem világos a felsorolásból, hogy minden, ami csak szóba jöhet. Mindenre garancia és segítőkész közlésmód, amikor el kell magyarázzák, miről is van szó, nekem, hozzá nem értőnek. Nekem ők váltak be eleddig a legjobban, pedig a rendszeres szervizt megúszó, fiatal kocsim még sosem volt.

vezérműszíj csere